Friday, January 24, 2014

ဘုရားတည္ျခင္း




“ဘုရား ဘုရား” ဟူေသာ ဟစ္က်ဴးသံသည္ သဒၶါျဖင့္ ၾကားၾကသူတို႔၏ သႏၲာန္၌ စၾကာမင္း စည္းစိမ္ကို ခံစားရျခင္းထက္ သာလြန္ေသာ ပီတိကို ျဖစ္ထြန္းေစႏိုင္သည္ ဆို၏။ ဟုတ္သင့္သည္။ ဘုန္းေခါင္ ငါတို႔ ဘုရားေပကိုး။

အထက္ပါ ကိစၥႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဘုရားတည္ျခင္းကို သာသနာျပဳလုပ္ငန္းဟု ညႊန္းဆိုၾကသည္မွာ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဓေလ့တစ္ခုဟုပင္ ဆိုႏိုင္ေလာက္ေပသည္။ အဆိုပါ လုပ္ငန္းမွာ အတုမဲ့ ဘုရားရွင္ကို ပူေဇာ္ျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အျပစ္ဆိုဖြယ္ မရွိေပ။ ေယဘုယ် ဆိုရေသာ္ ထိုအလုပ္ကို ညႊန္းဆိုသည့္ ထိုစကားမွာလည္း ေကာင္းမြန္သင့္တင့္ေပ၏။ ေစတီမ်ား ဆင္းတုမ်ားကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဘုရားဖူးတို႔ ကုသိုလ္ပြားခြင့္ ရေနသည္ မဟုတ္ေလာ။

သို႔ေသာ္ သာသနာျပဳလုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ၿပီးေနာက္ သာသနာထိန္း လုပ္ငန္းကိုလည္း အေလးျပဳသင့္ေပသည္။ သာသနာျပဳ ဘုရားတည္ၿပီးေနာက္ တည္ထားအပ္ေသာ ေစတီေတာ္ ဆင္းတုေတာ္မ်ားကို အစဥ္သျဖင့္ သပ္ရပ္ခန္႔ျငား ေလးစားၾကည္ညိဳဖြယ္ ျဖစ္ေနေစဖို႔ လိုအပ္၏။ ျပဳၿပီး မထိန္းႏိုင္လွ်င္ ပ်က္၏။ ထိုအခါ သာသနာ ဖ်က္သကဲ့သို႔ ျဖစ္သြားႏိုင္ေပသည္။ ျပဳၿပီးတည္ၿပီး ေစတီေတာ္ ဆင္းတုေတာ္မ်ားကို အေလးအျမတ္ မျပဳႏိုင္လွ်င္ သာသနာ အသေရ ယုတ္ရ၏။ ထို႔ျပင္ ေစတီေတာ္ ဆင္းတုေတာ္မ်ား ႀကီးႀကီးမ်ားမ်ား တည္ထားျခင္းထက္ တည္ထားသူ ထုဆစ္သူ ဖူးေမွ်ာ္သူတို႔ ကုသိုလ္ႀကီးမည့္အေရးကို ပို၍ အေလးေပးသင့္ေပသည္။ ယခုအခါ ေစတီမ်ား ဆင္းတုမ်ား ေဖာင္းပြသည့္ သေဘာသို႔ ေရာက္ရွိသြားၿပီး မထိန္းႏိုင္ မသိမ္းႏိုင္ မဖြယ္မရာ ပစ္ထားလိုက္ရျခင္း၊ သို႔မဟုတ္ ဂ႐ုစိုက္မႈ နည္းပါးရျခင္းတို႔ ေလ်ာ့ပါးသင့္ေပၿပီ။ ေစတီမ်ား ဆင္းတုမ်ား ေဖာင္းပြသည့္ သေဘာသို႔ ေရာက္ရွိရျခင္းမွာ အလွဴရွင္တို႔က သက္ရွိအလွဴခံကို လွဴဒါန္းပူေဇာ္ျခင္းထက္ သက္မဲ့ေစတီ တည္ေဆာက္ျခင္း  ထြင္းထုျခင္းမ်ားကို ပို၍ စိတ္၀င္စားၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္ေပသည္။ အလွဴရွင္တို႔ ထိုသို႔ ဆံုးျဖတ္သည္ကိုလည္း အျပစ္မဆိုသာေပ။ ရဟန္း ရွင္လူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို ပုဂၢလိကဆႏၵအတိုင္း သံုးစြဲခြင့္ေပး၍ လွဴဒါန္းရာ၌ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္က အလွဴ၀တၳဳကို အလြဲသံုးစားျခင္း ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ အလွဴရွင္တို႔က ေသခ်ာရာကို ေရြးျခယ္၍ သာမာန္ထက္ သာလြန္ေသာ အတုမဲ့ ဘုရားရွင္ကို အေလးျပဳ ပူေဇာ္လိုက္ၾကျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ မည္သို႔ဆိုေစ ေစတီမ်ား ဆင္းတုမ်ား သပၸာယ္ခန္႔ျငား ေလးစားဖြယ္ျဖစ္ေနေအာင္ အစဥ္အားစိုက္ႏိုင္ၾကဖို႔ အေရးႀကီးေပသည္။

ဤေနရာ၌ အထက္ေဖာ္ျပပါ ေစတီေဖာင္းပြသည့္ သေဘာမ်ိဳး ရွိေနသည္၏ အျခားတစ္ဘက္၌ ေကာင္းကြက္တစ္ခု ရွိေန၏။ ၎ကား ေဒသႏၲရ ေလ့လာေရးခရီးသြားျခင္း အေလ့အထ နည္းပါးေသာ ျမန္မာတို႔အတြက္ အခြင့္ေကာင္း တြန္းအားေကာင္း တစ္ခုျဖစ္ေသာ ဘုရားဖူး ခရီးစဥ္မ်ား ရွိတည္ႏိုင္ျခင္း ျဖစ္၏။ ေစတီတို႔ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ခရီးထြက္ျဖစ္ၾကသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ အမ်ားျပည္သူတို႔၏ လာေရာက္ဖူးေမွ်ာ္လိုစိတ္ကို ႏိႈးဆြႏိုင္ေသာ ေစတီပုထိုး ေျမာက္မ်ားစြာ ရွိေန၏။ ေဒသအႏွံ႔ လွည့္လည္၍ ဘုရားဖူးၾကျခင္းကို အခ်ိဳ႕က အျပစ္ဆို၏။ ဘုရားလည္ထြက္ျခင္းဟု ႏႈတ္လွံျဖင့္ ထိုး၏။ သို႔ေသာ္ ဘုရားဖူး ခရီးစဥ္မ်ား၌ ေကာင္းကြက္မ်ားစြာ ပါ၀င္ေနသည္ကိုလည္း မ်က္ကြယ္မျပဳသင့္ေပ။ ဘုရားမ်ား၌ ကုသိုလ္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ရႏိုင္သည္။ ေဒသႏၲရ ဗဟုသုတ ရႏိုင္သည္။ အုပ္စုလိုက္ ဘုရားဖူးခရီးစဥ္၌ လူမႈေရး ဆက္ဆံေရး အေတြ႔အၾကံဳမ်ား ရႏိုင္သည္။ သို႔ျဖစ္၍လည္း ႏိုင္ငံအႏွံ႔ ရွိေနေသာ ေစတီမ်ား ဆင္းတုမ်ားကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဘုရားဖူး ခရီးမ်ား တည္ရွိေနျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

ဘုရားတည္ျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ အျခားတစ္ခုမွာ ႏွလံုးသား၌ ဘုရားတည္ျခင္း ျဖစ္၏။ အုတ္ေက်ာက္တို႔ျဖင့္ ဘုရားတည္ျခင္းထက္ တရားဓမၼတို႔ ရင္မွာကိန္း၀ပ္ေစျခင္းက ပို၍ ျမင့္ျမတ္သည္ ဆို၏။ ဘုရားရွင္၏ အဆံုးအမ တရားေတာ္ကို လက္ေတြ႔က်င့္သံုးျခင္း၊ တရားေတာ္ကို စိတ္၌စြဲထားျခင္းတို႔ကို ႏွလံုးသား၌ ဘုရားတည္ျခင္းဟု ဆိုၾက၏။ ႏွလံုးသား၌ ဘုရားတည္ရာ၌ ၾကာနာျခင္း၊ ဖတ္႐ႈျခင္းျဖင့္ ဆည္းပူးစုေဆာင္းအပ္ေသာ ေလာကသုတ ဓမၼသုတတို႔ကို လက္ေတြ႔အက်ိဳးရေအာင္း အသံုးခ်ႏိုင္ဖို႔ လို၏။ ထိုထို သုတမ်ား စုေဆာင္ႏိုင္ေရးအတြက္ အားႀကီးေသာ အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေသာ စာၾကည့္တိုက္မ်ား တည္ေထာင္ျခင္းကို ဘုရားတည္ျခင္းဟုပင္ ဆိုႏိုင္၏။ သို႔ေသာ္ စာၾကည့္တိုက္ တည္ေဆာက္ျခင္းကို ဘုရားတည္ျခင္းဟု အမ်ားစုက မ႐ႈျမင္ႏိုင္ၾကေသးေပ။ ထို႔ျပင္ သုတပြားေစ၊ ပညာမ်ားေစႏိုင္ေသာ စာၾကည့္ေလ့ မထြန္းကားေသးျခင္းမွာလည္း အေလးထား ေျဖရွင္းရမည့္ ျပည္တြင္းေရး ျပႆနာတစ္ခုပင္ ျဖစ္ေနဟန္တူ၏။

အခ်ဳပ္မွာ သာနာျပဳ ဘုရားတည္ျခင္းမ်ား အားတက္သေရာ ေဆာင္ရြက္ၾကကာ ျဖစ္တည္ၿပီး ေစတီမ်ားကို အစဥ္သျဖင့္ ေလးစားခန္႔ျငား ျမတ္ႏိုးတန္ဖိုးထားဖြယ္ ျဖစ္ေနေစရန္ႏွင့္ သုတဗုဒၶ ဓမၼဘုရား ေလာကဗုဒၶ သုတႂကြယ္သူမ်ား ထြန္းကားလာေစေရးအတြက္ ဘုရားတည္ျခင္းဟု ေခၚဆိုထိုက္ေသာ စာၾကည့္တိုက္ တည္ေထာင္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ၾက၍ စာဖတ္ေလ့ ထြန္းကားေအာင္လည္း ေဆာင္ရြက္သင့္ၾကေၾကာင္း သတိေပးလိုရင္း ျဖစ္သည္။

:)
ရွင္အာစာရ

--------
ဓာတ္ပံု
တည္ေဆာက္ဆဲ
သုတဒါယာဒ စာၾကည့္တိုက္
“ရာဟုလာ” ဓမၼသင္တန္းေက်ာင္း
စိုင္ျပင္ရြာ၊ ဒီပဲယင္းၿမိဳ႕နယ္၊ စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး

No comments:

Post a Comment