Friday, March 28, 2014

အာဂံုရမွ အာဂလူ ၊ အဓိပၸာယ္သိမွ အဓိပၸာယ္ရွိတဲ့လူ



သားတို႔သမီးတို႔က အာဂမဒါယာဒ အာဂံုျပန္စာေမးပြဲ ၀င္ေျဖဖို႔ စာက်က္ေနၾကတာ။ အာဂလူေတြျဖစ္ေအာင္ အာဂံုက်က္ၾကတယ္။ ဟုတ္လား။

(ဟုတ္ပါတယ္ ဘုရား။)

ခု ဘာေတြ အာဂံုရၿပီလဲ။

(လယ္တီကဗ်ာ . . .။) (မဂၤလသုတ္ . . .။) (ေမတၱသုတ္ . . .။) (ရတနသုတ္ . . .။) (အာဋာနာဋိယသုတ္ . . .။)

ပရမတၳသံခိပ္ေရာ?

(စိတ္ပိုင္း . . .။) (ေစတသိက္ပိုင္း . . .။) (ပကိဏ္းပိုင္း . . .။)

ဟုတ္ၿပီ . . .။ အာဂံုရေအာင္ က်က္ရမယ္ . . .။ အာဂံုရမွ အာဂလူ . . .တဲ့။ အာဂံုရ႐ံုနဲ႔ မၿပီးေသးဘူးေနာ္။ အဓိပၸာယ္ သိဖို႔လည္း လိုေသးတယ္။ အဓိပၸာယ္သိမွ အဓိပၸာယ္ ရွိတဲ့လူ။ လယ္တီကဗ်ာ ရတယ္ဆိုေတာ့ . . . လယ္တီကဗ်ာက ဘာေတြလဲ။

(သံုးလူ႔ရွင္ပင္ . . . ခုနစ္ေန႔ဘုရားရွိခိုး။) (သတၱဌာန ဘုရားရွိခိုး။) (နိဗၺိႏၵေတးထပ္။) (ဆံုးမစာေတးထပ္။)

ဆံုးမစာက . . . ဘယ္သူက ဘယ္သူ႔ကို ဆံုးမတာလဲ။

(လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးက ဆံုးမတာပါ ဘုရား။)

ဘယ္သူ႔ကို ဆံုးမတာလဲ။

(တပည့္ ေမာင္ၾသဇာ။) (တပည့္ ေမာင္ေရာင္နီ။) (ဦးထြန္းဦး ႏွင့္ ဦးထြန္းလွ။)

ဟုတ္ၿပီ။ ကဲ တစ္ပုဒ္ေလာက္ အာဂံု ဆိုျပစမ္းပါ။ အဓိပၸာယ္ ေျပာျပမယ္။

(ငါးအာ႐ံု ဆံုးမစာ
ငါးအာ႐ံု ဘင္အစု၊ ခင္မႈႏွင့္ ေန႔ကုန္
နင္ယခု ေမ့ပံုလို၊ ေတြ႔မၾကံဳ စခန္း
ပါယ္ေလး၀ ေသာကဘံုမွာ၊ ေမ်ာရ႐ံု ရွိေတာ့ခမန္း။
ေအာက္အ၀ီစိ ေသာင္းအငူမွာ၊ ေခါင္းမျပဴစတမ္း
ႏွစ္အရွည္ နစ္မည္လမ္းကိုလ၊ နင္ေမွ်ာ္စမ္း နင့္ကိုယ္
ေဒသနာ ထင္အလင္းရယ္ႏွင့္၊ နင္အဖ်င္း ပိုထက္သာပို။
သည္ေလာဘ စ႐ိုက္အိုကို၊ မလိုက္လို ေရွာင္ပစ္လို႔
ေနာင္အသစ္ တကယ္ျပင္လွ်င္၊ ေကာင္းဖို႔အစဥ္
ခြင့္သာခိုက္ကမွ မလိုက္ခ်င္လွ်င္၊ အမိုက္နင့္ျပင္ ရွိေသးေလလိမ့္လား။
ခြင့္သာဆဲကမွ မခဲခ်င္လွ်င္၊ အလြဲနင့္ျပင္ ရွိေသးေလလိမ့္လား။
ခြင့္သာတုန္းကမွ မ႐ုန္းခ်င္လွ်င္၊ အ႐ႈံးနင့္ျပင္ ရွိေသးေလလိမ့္လား။)

ရၾကသားပဲ။ အာဂလူေတြ . . .။ “ပါယ္ေလး၀ ေသာကဘံု”တဲ့။ အပါယ္ဘံုက ဘယ္ႏွဘံု ရွိတာလဲ။

(ေလးဘံုပါဘုရား။)

အဲ့ဒီ အပါယ္ေလးဘံုဆိုတာ ေသာကဘံုတဲ့။ ဘယ္လိုဘံုလဲ။

(ေသာကဘံုပါဘုရား။)

အျမဲတမ္း စိတ္ေသာကေရာက္ေနရတာ။ အျမဲတမ္း စိတ္ဆင္းရဲေနရတာ။ စိတ္ညစ္ေနရတာ။ တစ္ခါမွ ေပ်ာ္တယ္လို႔ မရွိဘူး။ ကိုယ္ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲ။ ဒါေၾကာင့္ ေသာကဘံုတဲ့။ အ၀ီစိ ဆိုတာကေတာ့ အပါယ္ဘံုေတြထဲက ေအာက္ဆံုး အနိမ့္ဆံုး အဆင္းရဲဆံုး ေသာကေတြ အမ်ားဆံုးဘံု။ အပါယ္ဘံု အ၀ီစိဘံုဆိုတာ ထားလိုက္ေတာ့။ မင္းတို႔မွ မသိတာ။ ငရဲ ေရာက္ဖူးလား။

(မေရာက္ဖူးပါဘုရား။)

ဒီဘ၀ ေမြးလာကတည္းက ဒီရြာမွာပဲ ေနလာတာ။ ငရဲ မေရာက္ဖူးေသးဘူး။ တိရစၧာန္ေတာ့ ျမင္ဖူးတယ္ေနာ္။

(ျမင္ဖူးပါတယ္ဘုရား။)

ေခြးေတြ၊ ၀က္ေတြ၊ ၾကက္ေတြ၊ ငွက္ေတြ။ တိရစၧာန္ေတြေတာ့ ျမင္ဖူးတယ္။ သူတို႔ ဆင္းရဲတယ္ေနာ္။ ႐ိုက္ႏွက္တာေတြ၊ သတ္ျဖတ္တာေတြ ခံေနၾကရတယ္။ စားခ်င္တိုင္း မစားရ။ ကစားခ်င္တိုင္း မကစားရ။ ေက်ာင္းလည္း မတက္ရ။

အပါယ္က လြတ္တယ္ဆိုေပမယ့္ . . . လူ႔ဘံု။ လူ႔ဘ၀ ျဖစ္လာေပမယ့္ . . .။ လူ႔ေလာကမွာလည္း ဘ၀ေတြက အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတာ။ ဆင္းရဲတဲ့ ဘ၀၊ ခ်မ္းသာတဲ့ ဘ၀။ ေသာကေရာက္တဲ့ ဘ၀။ ေသာက ကင္းတဲ့ဘ၀။ လူျဖစ္ေပမယ့္ နိမ့္က်တဲ့ ဘ၀ဆိုရင္ ဆင္းရဲတယ္။ ေသာကေရာက္ၿပီး စိတ္ခ်မ္းသာႏိုင္ပါ့မလား။

(မခ်မ္းသာႏိုင္ပါဘုရား။)

လူျဖစ္ေပမယ့္ စားခ်င္တာ မစားရ။ စားရေတာ့လည္း ၀၀လင္လင္ မစားရ။ ကစားခ်င္တိုင္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ မကစားရ။ ေက်ာင္းေနရမယ့္ အရြယ္ငယ္ငယ္မွာ ေက်ာင္းမေနႏိုင္။ မိဘျဖစ္လာေတာ့လည္း သားသမီးကို ေက်ာင္းမထားႏိုင္။ ေနာမေကာင္းလို႔မွ ေဆးေကာင္းေကာင္း မကုႏိုင္။ မဆင္းရဲဘူးလား။

(ဆင္းရဲပါတယ္ဘုရား။)

လူျဖစ္ေပမယ့္ လူ႔အပါယ္။ အပယ္ခံဘ၀။ သားတို႔ သမီးတို႔ အဲ့ဒီလို ဘ၀မ်ိဳး မလိုခ်င္ဘူးလား။

(မလိုခ်င္ပါဘုရား။)

လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးကေတာ့ ဆံုးမတယ္။ “ပါယ္ေလး၀ ေသာကဘံုမွာ၊ ေမ်ာရ႐ံု ရွိေတာ့ခမန္း။ ေအာက္အ၀ီစိ ေသာင္းအငူမွာ၊ ေခါင္းမျပဴစတမ္း”တဲ့။ ဘယ္သူ႔ကို ဆံုးမတာလဲ။

(ေမာင္ၾသဇာ။)

ေမာင္ၾသဇာကို ဆံုးမတယ္။ ဆင္းရဲေသာက ေရာက္ရတဲ့ ေသာကဘံု၊ ေအာက္ဆံုး အနိမ့္ဆံုး အ၀ီစိဘံု ေရာက္ရလိမ့္မယ္တဲ့။ ေခါင္းမေဖာ္ႏိုင္ေအာင္ကို နစ္မွာတဲ့။ ဆင္းရဲလြန္းလို႔ ေတာင္းစားရတဲ့ဘ၀၊ ခုိးရတိုက္ရ ဆိုးရမိုက္ရတဲ့ဘ၀။ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းက မႏွစ္သက္တဲ့ ဘ၀။ ေကာင္းလား။

(မေကာင္းပါ ဘုရား။)

အပယ္ခံ ဘ၀ေတြ။ လူရာမ၀င္တဲ့ ဘ၀ေတြ။ နစ္မြန္းရတဲ့ ဘ၀ေတြ။ ဆက္ဖတ္လိုက္။ “ႏွစ္အရွည္ နစ္မည္လမ္းကိုလ နင္ေမွ်ာ္စမ္း နင့္ကိုယ္”တဲ့။ သားတို႔သမီးတို႔ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားဘ၀။ တစ္သက္လံုး ေက်ာင္းတက္မေနႏိုင္ဘူး။ လူႀကီး ျဖစ္ၾကရမယ္။ အရြယ္ေရာက္ရင္ ကိုယ့္ဘ၀ ဘယ္လိုျဖစ္မလဲ ေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္စမ္း။ သားတို႔ သမီးတို႔ ဘာျဖစ္ခ်င္တာလဲ။ ဆရာ၀န္လား။ အင္ဂ်င္နီယာအား။ သူခိုးလား။ ဓာျပလား။ သူေတာင္းစားလား။

(အင္ဂ်င္နီယာ။) (ဆရာ၀န္။) (စစ္ဗိုလ္။) (ေက်ာင္းဆရာ။)

ဟုတ္ပါၿပီ။ သူခိုးျဖစ္ခ်င္တဲ့သူ မပါဘူးလား။

(မပါပါ ဘုရား။)

သူေတာင္းစားေရာ မလုပ္ခ်င္ဘူးလား။

(မလုပ္ခ်င္ပါဘုရား။)

ပလပ္စတစ္ ေကာက္မလား။

(မေကာက္ခ်င္ပါဘုရား။)

ေကာင္းတဲ့ဘ၀ကို ေမွ်ာ္လင့္ထားရမယ္။ ကိုယ့္ဘ၀ေရွ႕ေရးကို ေမွ်ာ္ၾကည့္ၾကရမယ္။ မေကာင္းတဲ့ ဘ၀တစ္ခုခု ေရာက္သြားရင္ မလြယ္ဘူးေနာ္။ “ႏွစ္အရွည္ နစ္မည္လမ္း”တဲ့။ နိမ့္က်တဲ့ဘ၀ ရလိုက္ရင္ တစ္ႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္နဲ႔ မၿပီးဘူး။ အၾကာႀကီး ႐ုန္းထြက္ရမွာ။ တစ္သက္လံုး ကၽြတ္ခ်င္မွလည္း ကၽြတ္မွာ။

နိမ့္က်တဲ့ ဘ၀၊ ဆင္းရဲတဲ့ ေသာကဘံု ေရာက္ရတာ ဘာ့ေၾကာင့္လဲ။ “ငါးအာ႐ံု ဘင္အစု ခင္မႈနဲ႔ ေန႔ကုန္”တဲ့။ ဘင္အစု။ ဘင္ဆိုတာ သိလား။

( . . . . . )

ဘင္ဆိုတာ မစင္ကိုေျပာတာ။ အိမ္သာက်င္းထဲမွာ အစုလိုက္ အျပံဳလိုက္ရွိတယ္။ အဲ့ဒါ ဘင္အစု။ ငါးအာ႐ံုဆိုတာ အာ႐ံုငါးပါး။ မ်က္စိနဲ႔ ျမင္လို႔ရတဲ့ဟာ။ နားနဲ႔ၾကားလို႔ရတဲ့ အသံ။ သီခ်င္းသံေတြ။ ဆိုင္းသံေတြ။ အမ်ိဳးမ်ိဳးေပါ့။ ႏွားေခါင္းနဲ႔ အနံ႔ခံလို႔ရတဲ့ဟာေတြ။ လွ်ာနဲ႔ အရသာခံလို႔ ရတဲ့ဟာေတြ။ ေျခလက္ ကိုယ္အဂၤါေတြနဲ႔ ထိလို႔ကိုင္လို႔ ရတဲ့ဟာေတြ။ အုပ္စု ငါးခု။ အဲဒါေတြဟာ ဘင္အစုေတြပဲ၊ မစင္ေတြလိုပဲတဲ့။ စြဲစြဲလမ္းလမ္း မျဖစ္ရဘူးတဲ့။

မင္းတို႔ ေက်ာင္းသံုးပစၥည္းေတြကြာ . . . စာအုပ္။ ျမင္လို႔ရလား။

(ရပါတယ္ ဘုရား။)

လက္နဲ႔ထိလို႔ကိုင္လို႔လည္း ရတယ္။ မုန္႔စားဆင္းခ်ိန္မွာ စားတဲ့မုန္႔။ မင္းတို႔ နားေထာင္တဲ့ သီခ်င္း။ မင္းတို႔ပန္တဲ့ပန္း။ မင္းတို႔ လိမ္းတဲ့ သနပ္ခါး။ အနံ႔ မရွိဘူးလား။

(ရွိပါတယ္ဘုရား။)

အဲ့ဒါေတြဟာ အာ႐ံုငါးပါးပဲ။ “ငါးအာ႐ံု ဘင္အစု ခင္မႈနဲ႔ ေန႔ကုန္”ဆိုတာ . . .။ ဗလာစာအုပ္ဆိုရင္ စာရြက္သားေကာင္းမွ ႀကိဳက္တယ္။ ေက်ာင္း၀တ္စံုဆိုရင္ အသားေကာင္းမွ ၀တ္ခ်င္တယ္။ မုန္႔ဖိုး မ်ားမ်ား လိုခ်င္တယ္။ စာက်ေတာ့ မက်က္ခ်င္ဘူး။ သခ်ၤာက်ေတာ့ မတြက္ခ်င္ဘူး။ လိုခ်င္တာ ေလာဘေနာ္။ မုန္႔ဖိုးလိုခ်င္တယ္။ ေက်ာင္း၀တ္စံု လွလွေလး လိုခ်င္တယ္။ စာအုပ္ေကာင္းေကာင္းေလး ကိုင္ခ်င္တယ္။ လိုခ်င္ပါ . . .။ လိုခ်င္တာ ကိစၥမရွိဘူး။ ေက်ာင္းစာက်ေတာ့ မလုပ္ခ်င္ဘူးဆိုရင္ သားတို႔သမီးတို႔ တရားပါ့မလား။

(မတရားပါဘုရား။)

ေက်ာင္းသြားမယ္ဆိုၿပီး မုန္႔ဖိုးေတာင္း။ ၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းေျပး။ တရားေသးလား။ မတရားပါဘုရား။ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ေက်ာင္းသာတက္ေနတာ စာက်ေတာ့ ေကာင္းေကာင္းမက်က္ဘဲ လိုခ်င္တာေတြပဲ မ်ားေနမယ္ဆိုရင္ . . .။ “ငါးအာ႐ံု ဘင္အစု ခင္မႈနဲ႔ ေန႔ကုန္”တဲ့။ စာတတ္ဖို႔ ပညာတတ္ဖို႔နဲ႔ ယွဥ္လိုက္ရင္ ေက်ာင္း၀တ္စံု အေကာင္းစားေတြ၊ စာအုပ္လွလွေလးေတြ၊ မုန္႔ဖိုးေတြဆိုတာ မစင္အစု ဘင္အစုေတြလိုပဲ။ အဲ့ဒါေတြပဲ အာ႐ံုစိုက္ေနၿပီး စာမတတ္ရင္ မင္းတို႔ျဖစ္ခ်င္တဲ့ ဆရာ၀န္ေတြ၊ အင္ဂ်င္နီယာေတြ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား။

(မျဖစ္ႏိုင္ပါဘုရား။)

“ႏွစ္အရွည္ နစ္မည္လမ္းကိုလ နင္ေမွ်ာ္စမ္း နင့္ကိုယ္။” ခုေနခါ မလိမၼာရင္ အရြယ္ေရာက္လို႔ လူႀကီးျဖစ္လာတဲ့အခါ ေသာကေရာက္ရလိမ့္မယ္။ ကိုယ့္ဘ၀ေရွ႕ေရး ေမွ်ာ္ၾကည့္ၿပီး ႀကိဳးစားၾကရမွာ။

“ေဒသနာ ထင္အလင္းရယ္နဲ႔ နင္အဖ်င္း ပိုထက္သာပို။” ေဒသနာဆိုတာ။ ဆံုးမစကားကို ေျပာတာ။ ဆံုးမမယ့္သူ၊ အလင္းျပမယ္သူ အထင္အရွား ရွိေနေပမယ့္ ဆံုးမစကား နားမေထာင္ဘဲ မိုက္ၿပီးရင္းမိုက္ေနရင္ ဖ်င္းၿပီးရင္းဖ်င္း ညံ့ၿပီးရင္းညံ့။ ဘ၀မွာ ဆင္းရဲရမယ္။ ေသာကေရာက္ရမယ္။ အပယ္ခံဘ၀၊ လူရာမ၀င္တဲ့ဘ၀၊ အဆင့္မမီတဲ့ဘ၀ ရလိမ့္မယ္။

“သည္ေလာဘ စ႐ိုက္အို”တဲ့။ အက်င့္စ႐ိုက္ေတြက အိုေနေဟာင္းေနလွၿပီ။ ခုမွ ျဖစ္တဲ့ ေလာဘမဟုတ္ဘူး။ မုန္႔ဖိုးလိုခ်င္တာ၊ စာအုပ္ေကာင္းေကာင္း ကိုင္ခ်င္တာ၊ ေက်ာင္း၀တ္စံု ေကာင္းမွ၀တ္ခ်င္တာေတြဟာ တစ္တန္း၊ ႏွစ္တန္း၊ သံုးတန္း၊ ေလးတန္း . . . အရင္ႏွစ္ေတြ ကတည္းက အက်င့္ပါေနၿပီ။ “သည္ေလာဘ စ႐ိုက္အိုကို မလိုက္လို ေရွာင္ပစ္လို႔ ေနာင္အသစ္ တကယ္ျပင္လွ်င္ ေကာင္းဖို႔ အစဥ္”တဲ့။ လိုခ်င္တာေတြ ျဖစ္ခ်င္တာေတြကို ဦးစားမေပးဘဲ စာကိုပဲ ဂ႐ုစိုက္မယ္ဆိုရင္ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုး အစဥ္ထာ၀ရ ေကာင္းစားမွာပါ တဲ့။

အခု တို႔ႏိုင္ငံက လြတ္လပ္ပြင့္လင္းလာၿပီဆိုေတာ့ ေတာ္တဲ့ ႀကိဳးစားတဲ့ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြအတြက္ အခြင့္အေရးေတြ အမ်ားႀကီး ရွိလာၿပီ။ ဒီအခြင့္အေရးကို မယူႏိုင္ဘူး၊ ေက်ာင္းသားဘ၀မွာ ေက်ာင္းစာကို စိတ္မ၀င္စားဘဲ အေရးမႀကီးတဲ့ မစင္လို ဘင္လို အသံုးအေဆာင္ အႂကြားအ၀ါေတြကိုပဲ စိတ္၀င္စားမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ လူမိုက္ပဲ။ စာႀကိဳးစားရတယ္ဆိုတာ ေက်င္းသားျဖစ္ေနတုန္းပဲ ႀကိဳးစားႏုိင္တာေနာ္။ ေက်ာင္းကထြက္ရင္ စာက်က္ခ်င္ပါတယ္ဆိုလည္း က်က္လို႔ မရေတာ့ဘူး။ ကဲ . . . ေနာက္ဆံုး သံုးပိုဒ္ ဆိုၾကည့္စမ္းပါ။ ခြင့္သာခိုက္ကမွ . . .။

(ခြင့္သာခိုက္ကမွ မလိုက္ခ်င္လွ်င္၊ အမိုက္နင့္ျပင္ ရွိေသးေလလိမ့္လား။
ခြင့္သာဆဲကမွ မခဲခ်င္လွ်င္၊ အလြဲနင့္ျပင္ ရွိေသးေလလိမ့္လား။
ခြင့္သာတုန္းမွမွ မ႐ုန္းခ်င္လွ်င္၊ အ႐ႈံးနင့္ျပင္ ရွိေသးေလလိမ့္လား။)

ဟုတ္ၿပီ။ ႀကိဳးစားခြင့္ ရွိေနတုန္းမွာ သားတို႔သမီးတို႔ ျဖစ္ခ်င္တဲ့ ဆရာ၀န္ႀကီးေတြ၊ အင္ဂ်င္နီယာႀကီးေတြ၊ စစ္ဗိုလ္ႀကီးေတြ၊ ေက်ာင္းဆရာႀကီးေတြျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကေပေတာ့။ မႀကိဳးစားရင္ေတာ့ အပယ္ခံဘ၀ ေသာကဘံုမွာ ဘ၀နစ္မြန္းၾကရလိမ့္မယ္။

(ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ ဘဒၵႏၲ အာစာရ၏ ပို႔ခ်ခ်က္မွ ေကာက္ႏုတ္ပူေဇာ္ပါသည္။)

ရည္ညႊန္း -
28Mar14
ရာဟုလာ ေႏြသင္တန္း
“အာဂမဒါယာဒ” အာဂံုျပန္စာေမးပြဲ အႀကိဳတန္း
“ရာဟုလာ” ဓမၼသင္တန္းေက်ာင္း
စိုင္ျပင္ရြာ၊ ဒီပဲယင္းၿမိဳ႕နယ္၊ စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး

No comments:

Post a Comment