Wednesday, January 27, 2016

အဆိပ္ပင္ ေရေလာင္း

“အရွင္ဘုရား . . . အဆိပ္ပင္ ေရေလာင္းလို႔ . . . ေျပာေျပာေနၾကတာ . . . အဆိပ္ပင္ဆိုတာ တကယ္ ရွိသလား။”

“ရွိခ်င္လည္း ရွိမွာေပါ့။ အဆိပ္ပင္ ေရေလာင္း ဆိုတဲ့စကားကေတာ့ . . . လူမိုက္အာေပး လုပ္တာမ်ိဳးကို ဆိုလိုတာပါ။ ေလာကအတြက္ ဆူးေျငာင့္ခလုပ္လို လူမ်ိုးကို ကူညီတယ္၊ အားေပးတယ္ဆိုရင္ အဆိပ္ပင္ ေရေလာင္းတယ္လို႔ ေျပာၾကတာပါ။”
“စကားအဓိပၸာယ္ကိုေတာ့ ရိပ္မိပါတယ္။ အဆိပ္ပင္ရယ္လို႔ တကယ္ ရွိသလား . . . စဥ္းစားမိလို႔ပါ ဘုရား။”

“အင္း . . . အဆိပ္ဆိုတာ . . . အနာတရ ျဖစ္ေစတဲ့အရာ၊ အဆိုးဆံုး အေနနဲ႔ ေသလုေမ်ာပါး ျဖစ္ေစတဲ့အရာ၊ ေသေစႏိုင္တဲ့အရာ . . .။ အဲ့ဒီလိုပဲ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ၾကပါစို႔။ အဲ့ဒီေတာ့ . . . ေယဘုယ် ေျပာရရင္ အရာရာတိုင္းဟာ အဆိပ္ျဖစ္ႏိုင္တာပဲ။ အပင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကိုလည္း အဆိပ္ပင္လို႔ ေျပာလို႔ရမွာပါပဲ။ ဆိုပါစို႔ ပူးတြဲမစားေကာင္းတဲ့ အစာႏွစ္မ်ိဳး သံုးမ်ိဳးကို ပူးတြဲစားမိတယ္ဆိုရင္ အစာအဆိပ္ သင့္ႏိုင္တာပဲ။ အပင္တို႔၊ အသီးတို႔လည္း . . . ခႏၶာကိုယ္ ေသြးသားတည္ေဆာက္ပံုအရ . . . အဲ့ဒီအပင္ အဲ့ဒီအသီးနဲ႔ ဓာတ္မတည့္တဲ့ သူေတြအတြက္ အဆိပ္ပင္ အဆိပ္သီး ျဖစ္ႏိုင္တာေပါ့။ ေရာဂါဓာတ္ခံ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ရွိတဲ့သူအတြက္လည္း သူ႔ေရာဂါနဲ႔ မတည့္တဲ့ အပင္၊ မတည့္တဲ့ အသီး ရွိႏိုင္တာေပါ့။”

“တပည့္ေတာ္ . . . ခုမွ စဥ္းစားမိတယ္ . . . ကုသိုလ္ကိစၥ ကုသိုလ္ေရးမွာ ကူညီတာ၊ အားေပးတာဟာ . . . အကုသိုလ္ဓာတ္ခံ ရွိတဲ့သူအတြက္ ဓာတ္မတည့္စရာ . . . အဆိပ္ပင္ေရေလာင္း . . . ျဖစ္ႏိုင္တာေပါ့ ဘုရား။”

“ဒါေပါ့။ ေနာက္ၿပီး . . . အဆိပ္ပင္ ေရေလာင္းဆိုတဲ့ စကားဥပမာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ . . . တစ္ခု စဥ္းစားမိတယ္။”

“အမိန္႔ရွိပါဦး။ ဘယ္လိုလဲ ဘုရား။”

“ဒီလိုပါ။ ပကတိ မ်က္လံုးနဲ႔ ျမင္ရတဲ့ အဆိပ္ပင္ေတြ ရွိသလို မျမင္ရတဲ့ အဆိပ္ပင္ေတြလည္း ရွိေသးတယ္။ ေလာဘအဆိပ္ပင္၊ ေဒါသအဆိပ္ပင္၊ မာနအဆိပ္ပင္၊ ဣႆာအဆိပ္ပင္၊ မစၧရိယအဆိပ္ပင္။ တိုတိုေျပာရရင္ အကုသိုလ္အဆိပ္ပင္ေတြ . . .။ အဲ့ဒီ အဆိပ္ပင္ေတြဟာ လူေတြကို ေတာ္ေတာ္ႀကီး ဒုကၡေပးတယ္။ ပတ္၀န္းက်င္ကို ႏွိပ္စက္တယ္။ တစ္ဘ၀တင္ မကဘဲ ဘ၀အဆက္ဆက္ သံသရာအဆက္ဆက္ အနာတရ ျဖစ္ေစတတ္တယ္။ အဖန္ဖန္ ေသေစတတ္တယ္။ ဒီလို အဆိပ္ပင္ေတြက ပိုၿပီးေတာ့ အႏၲရာယ္ ႀကီးမားတယ္လို႔ေတာင္ ဆိုရမွာပဲ။”

“ဟုတ္တာေပါ့ ဘုရား။ ဘုရား . . . ဘုရား . . . . .။”

“ဘုရားပဲ တမေနနဲ႔။ အကုသိုလ္ အဆိပ္ပင္ကို ေရမေလာင္မိဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။ ပုထုဇဥ္ေတြအတြက္ အကုသိုလ္ေတြ ျပည့္ေနတာ။ အကုသိုလ္ အဆိပ္ပင္က အလိုလို ေနရင္းနဲ႔ေတာင္မွ အရမ္းပြားလြယ္တာ။ ရြက္က်ပင္ထက္ေတာင္ ပြားလြယ္ေသးတယ္။ ႏွလံုးသြင္း မေကာင္း၊ စိတ္ထား မျမတ္၊ အေတြး မတတ္၊ အျမင္မတတ္ဆိုရင္ . . . အကုသိုလ္ပင္ေတြ ပြားလိုက္မယ့္ ျဖစ္ျခင္း . . .။ စိတ္ဓာတ္အခံ ညံ့ဖ်င္းတယ္ဆိုရင္ . . . အရာရာတိုင္းဟာ . . . အကုသိုလ္ေတြခ်ည္းပဲ။ အကုသိုလ္ပင္ေတြခ်ည္းပဲ။ ဓာတ္ခံကို ျပင္။ ဓာတ္ခံကို ျမႇင့္။ ဒါမွ ေတာ္႐ံုက်မယ္။ ပုထုဇဥ္ သဘာ၀ . . . အေလ့က်ေပါက္ေနတဲ့ အကုသိုလ္ အဆိပ္ပင္ေတြကို ေရမေလာင္းမိေစနဲ႔။”

“မွန္လွပါ ဘုရား . . .။”

:)
ရွင္အာစာရ
(ေခတၱ စိုင္ျပင္ရြာ)

No comments:

Post a Comment