“ဟလို
. . . . .”
“ဘုန္းဘုန္း
. . . တပည့္ေတာ္ . . .။”
“ေျပာ
. . . . .။”
“ထိတယ္
ခိုက္တယ္ ေဘးသင့္တယ္ဆိုတာ တကယ္လား။ တစ္ခုခု လုပ္မိလို႔ ခိုက္တယ္ဆိုတာ . . . ဗုဒၶဘာသာ
တရားသေဘာအရ မွန္သလား . . . သိခ်င္လို႔ပါ ဘုရား။”
“အင္း
. . . လူေတြ ေျပာေျပာေနၾကတဲ့ ထိတယ္ ခိုက္တယ္ ဆိုတာေတြဟာ အယူးသီးတာေတြပါ။ တရားသေဘာအရေတာ့
. . . အေျခခံက်တဲ့ ကံကံ၏အက်ိဳး ဆိုတာပဲ . . . ရွိပါတယ္။ အေၾကာင္းရင္း အစစ္အမွန္ကို
မေကာက္ယူတတ္ မေကာက္ယူႏိုင္တဲ့အတြက္ . . . တစ္ခုခုေၾကာင့္ ထိရတာဆိုၿပီး လြယ္လြယ္ေျပာၾကရာကေန
. . . အယူသီးမႈ ျဖစ္လာတာပါ။ တိုက္ဆိုင္မႈ တစ္ခုကို . . . အက်ိဳးနဲ႔အေၾကာင္း အစစ္အမွန္ရယ္လို႔
အေကာက္အယူ မွားရာကေန ျဖစ္လာတာပါ။ အဓိကကေတာ့ . . . အသိဥာဏ္ နည္းျခင္းရဲ့ ရလဒ္ပါပဲ။ ဗုဒၶဘာသာရဲ့
တရားသေဘာကို နည္းနည္းမွ နားမလည္းခ်င္ ေနပါေစ။ က်ိဳးေၾကာင္းယုတၱိ ေလ်ာ္ကန္ေအာင္ ေတြးေခၚစဥ္းစားတတ္တယ္ဆိုရင္
အယူသီး၊ အယူမွား . . . မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ အခု . . . ဘာေတြထိ ဘာေတြခိုက္ေနလို႔လဲ။”
“တပည့္ေတာ္ေတာ့
. . . ဘာမွ မျဖစ္ပါဘုရား။ ေလွ်ာက္ထားရမွာေတာ့ . . . အားနာပါတယ္။ အရွင္ဘုရားတို႔နဲ႔
ပတ္သက္ေနလို႔ပါ။”
“ၾသ
. . . ဘာေတြလဲ။”
“အရွင္ဘုရားတို႔ရဲ့
ရာဟုလာေက်ာင္းကို ကိုးကြယ္ရင္ ထိမယ္လို႔ ေျပာသံ ၾကားရလို႔ပါ။”
“ျဖစ္ရေလ
. . .။ ဘယ္လို ဘာေၾကာင့္ . . .။ လုပ္စမ္းပါအံုး။”
“ဒီလို
ဘုရား . . .။ နာမည္ကိုက ခိုက္တတ္တာတဲ့။ ရာဟုဆိုတာ မေကာင္းဘူးတဲ့။ ဒီရြာမွာ ရာဟု ေရာက္လာတဲ့သေဘာ
. . . ရာဟုဆိုတာ အေမွာင္တဲ့ ဘုရား . . .။”
“ဘုရား
. . . ဘုရား . . .။ မိုးႀကိဳးပစ္ရင္လည္း ရြာမွာ က်ဳပ္မရွိတဲ့အခ်ိန္ ပစ္ပါေစ . . .။
က်ဳပ္တို႔ေက်ာင္းက ေမွာင္ေအာင္ မလုပ္ပါဘူး။ ေလာဘအေမွာင္၊ ေဒါသအေမွာင္၊ ေမာဟအေမွာင္
. . . အေမွာင္မ်ိဳးစံု မေမွာင္ေအာင္ပဲ လုပ္တာေလ။ က်ဳပ္တို႔က အေမွာင္တရားေတြ ေဟာေနတာမွ
မဟုတ္တာ။ အေမွာင္စာေတြ သင္ေပးေနတာမွ မဟုတ္တာ။ က်ဳပ္တို႔ေက်ာင္းက . . . သားေတာ္ ရာဟုလာရဲ့
နာမည္ကို ယူထားတာေလ။ က်ဳပ္တို႔ ယူထားတဲ့ နာမည္ . . . သားေတာ္ ရာဟုလာရယ္လို႔ နာမည္ ရလာပံုက
. . .။
ဘုရားေလာင္း
ေတာမထြက္ခင္ သားေတာ္ေလး ေမြးဖြားတယ္ ၾကားရေတာ့ . . . ဘုရားေလာင္းက ရာဟု ဇာေတာ၊ ဗႏၶနံ
ဇာတံ (ရာဟု ျဖစ္ေပၚလာၿပီ၊ အေႏွာင္အဖြဲ႔ ျဖစ္ေပၚလာၿပီ။)လို႔ ေျပာလိုက္မိတယ္တဲ့။ အဲ့ဒီစကားေၾကာင့္
သားေတာ္ေလးကို ရာဟုလာလို႔ နာမည္ေပးလိုက္ၾကတာတဲ့။ ရာဟုဆိုတဲ့ အသူရိန္ နတ္မင္းက လစႏၵာကို
ဖမ္းခ်ဳပ္တယ္လို႔ အဲ့ဒီေခတ္က ယံုၾကည္ၾကတာကိုး။ ဘုရားေလာင္းလည္း မင္းသားဘ၀မွာပဲ ရွိေသးတာဆိုေတာ့
အစဥ္အလာအတိုင္း ယံုၾကည္မွာေပါ့။ ဘုရားေလာင္းက သူ႔သားေတာ္ကို ရာဟု အသူရိန္လိုပဲ အေႏွာင္အဖြဲ႔ပဲလို႔
႐ႈျမင္လိုက္တယ္ တဲ့။ ဟုတ္တယ္ေလ။ သေဘာတရားအရ မွန္ေနတာပဲ။ ေတာထြက္ခ်င္ေနတဲ့ ဘုရားေလာင္းအတြက္
သားတစ္ေယာက္ ေမြးဖြားလာတာက အေႏွာင္အဖြဲ႔ပဲ မဟုတ္ဘူးလား။ ဒါေပမယ့္ သားေတာ္ေလးက ဘုရားေလာင္းအတြက္
အေမွာင္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘုရားေလာင္း မင္းသား အေနနဲ႔ . . . အေႏွာင္အဖြဲ႕ကို ျမန္ျမန္ ျဖတ္မွ
ျဖစ္မယ္၊ ျမန္ျမန္ေတာထြက္မွ ျဖစ္မယ္လို႔ . . . ဥာဏ္အလင္းေတာင္ ရခဲ့ေသးတာပဲ . . .။ မေမွာင္ပါဘူး။
လင္းတာပါ။ သားေတာ္ ရာဟုလာ ေမြးဖြားတဲ့အတြက္ သုေဒၶါဒန မိသားစုမွာ ဘာေတြ ထိတယ္လို႔ ေျပာခ်င္ေသးလဲ။ ေျပာခ်င္တာ ေျပာေပါ့။ မတားပါဘူး။
ေနာက္ၿပီးေတာ့
. . . နာမည္က နာမည္ပဲေလ။ ေဌးႂကြယ္လို႔ နာမည္ေပးထားလည္း မြဲခ်င္ မြဲမွာေပါ့။ သက္ရွည္လို႔
နာမည္ေပးထားလည္း အသက္တိုခ်င္ တိုမွာေပါ့။ ခုလည္း . . . ရာဟုဆိုတာ ေမွာင္တယ္ပဲ ထားပါအံုးေတာ့
. . . က်ဳပ္တို႔ေက်ာင္းေၾကာင့္ မလင္းႏိုင္ဘူးလား။ နာမည္က နာမည္ပဲေလ။”
“မွန္ပါ
. . .။ တပည့္ေတာ္က အရွင္ဘုရားတို႔ကို စြပ္စြဲတာ မဟုတ္ပါ ဘုရား . . .။ အယူသီးလို႔ .
. . သူမ်ားစကား နားေယာင္လို႔လည္း မဟုတ္ပါ ဘုရား . . .။ ေက်ာင္းရဲ့ နာမည္ကို အျပစ္ေျပာတယ္
. . . အမ်ားတကာ အယူမွားေအာင္ ၀ါဒျဖန္႔တယ္ ထင္မိလို႔ . . . ေျပာေရးရွိရင္ ေျပာလို႔ရေအာင္
. . . ေမးေလွ်ာက္ထားရတာပါ ဘုရား . . .။”
“ေျပာခ်င္ရာေျပာ
. . . ဘာမွ ခုခံ ေျပာမေနပါနဲ႔။ ဇာတ္႐ႈပ္ပါတယ္။ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာကို ကိုယ့္ဟာကိုယ္ နားလည္ထားရင္
ၿပီးတာပါပဲ။ ေက်ာင္းနာမည္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ နာမည္ကိုပဲ အဓိပၸာယ္ ေကာက္ခ်င္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့
. . . အဓိပၸာယ္ မွန္ဖို႔ လိုတယ္။ ပါဠိလို ရာဟုလ။ ျမန္မာလို ရာဟုလာ။ လာဆိုတာက ျမန္မာစကား
မဟုတ္တဲ့အတြက္ ေရာက္လာတယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ မဟုတ္ဘူး။ လာကို ျဖတ္ေတာက္ျခင္းလို႔ အဓိပၸာယ္ယူ။
ရာဟုကို ျဖတ္ေတာက္ျခင္း . . .။”
“မွန္ပါ။”
“ဒီကိစၥတင္
မဟုတ္ဘူး။ ဘယ္ေနရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ . . . မလိုလားအပ္တာ တစ္ခုခု ၾကံဳရရင္ . . . ထိတယ္ ခိုက္တယ္လို႔
ေျပာၾကတာကေတာ့ အသိဥာဏ္ မရင့္က်က္ မဖြဲ႔ၿဖိဳးတဲ့အတြက္ အေကာက္အယူမွားၿပီး အယူသီးေနၾကတာပါ။
မလိုလားအပ္တာေတြ၊ အျဖစ္ဆိုးေတြနဲ႔ ၾကံဳၾကရတတ္တာကေတာ့ ေလာက သဘာ၀ပါ။ လူမွန္ရင္ အို နာ
ေသ ၾကံဳၾကရမွာပဲ။ ဆင္းရဲဒုကၡေတြ၊ အခက္အခဲေတြ ရင္ဆိုင္ၾကရမွာပဲ။ အေၾကာင္းနဲ႔ အက်ိဳးကို
မွန္မွန္ကန္ကန္ မသံုးသပ္ႏိုင္ဘဲ အယူသီးေနရင္ ဆင္းရဲျခင္းေတြ တိုးပြားဖို႔ပဲ ရွိပါတယ္။
အခက္အခဲေတြ ပိုၿပီး ခက္ခဲဖို႔ပဲ ရွိပါတယ္။ ဒါပဲ . . . ဒါပဲ။ အတန္းရွိေသးတယ္။ ဒါပဲ
. . .။”
:)
ရွင္အာစာရ
No comments:
Post a Comment