Tuesday, February 23, 2016

ျပင္ပအေၾကာင္းတရား


“ဦးဇင္းေရးတဲ့စာ ဖတ္ၿပီး လန္႔သြားပဲ ဘုရား။”

“ျဖစ္ရေလ။ ဘယ္စာဖတ္ၿပီး ဘာလို႔ လန္႔ရတာလဲ။”

“မေန႔က စာေလ။ ကံကိုခ်ည္းသာ မယိုးရာ . . .။ ကံကိုယံုလြန္းရင္ မိစၧာဒိ႒ိ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို လန္႔တာပါ ဘုရား။”

“လုပ္ၿပီ။ ကံကိုယံုလြန္းလို႔ မိစၧာဒိ႒ိ ျဖစ္ရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကံကိုယံုတာကေတာ့ ယံုေလေကာင္းေလပါ။ ကံတစ္ခုတည္း ပံုမခ်ဖို႔ ေျပာတာပါ။”

“တင္ပါ့။ တပည့္ေတာ္ စကားမွားသြားတာပါ။ အဲ့ဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေနရာတကာမွာ ကံအေၾကာင္းေတာ့ ပါမွာပဲလို႔ နားလည္တယ္ ဘုရား။”

“အဲ့ဒီစာထဲမွာလည္း ေျပာတယ္တယ္ေလ။ ကံကို အေၾကာင္းတရား တစ္ခုအျဖစ္ ထည့္သြင္းစဥ္းစားဖို႔ ေျပာထားသားပဲ။ ကမၼ၀ိပါေကာ အစိေႏၲေယ်ာ . . . တဲ့။ ကံနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ သာမန္လူေတြ ၾကံစည္စားရင္ ျပည့္ျပည့္စံုစံု နားမလည္ႏိုင္ဘူး။ ဘုရားရွင္ပဲ သိႏိုင္တာ . . .။ ကိုယ္မသိႏိုင္တဲ့ ကံအေၾကာင္းတရားကိုပဲ လံုးလံုးပံုခ်လိုက္ၿပီး ျမင္သာတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြကို မ်က္ကြယ္ျပဳထားတတ္ၾကလို႔ သတိေပးတာပါ။”

“တင့္ပါ့။ မိစၧာဒိ႒ိဆိုေတာ့  . . . အျပစ္ႀကီးလြန္းလို႔ လန္႔သြားတာပါ ဘုရား။”

“မိစၧာဒိ႒ိ မျဖစ္ေအာင္ အေၾကာင္းစံုကို ထည့္သြင္းစဥ္းစား႐ံု ရွိတာပဲ။ ဘာမွ လန္႔စရာ မလိုပါဘူး။”

“ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဘုရား . . . အဲ့ဒီစာထဲမွာ ေပးထားတဲ့ ဥပမာ . . .။ ပိတ္ပင္ တားဆီး ဟန္႔တားတတ္တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္၊ ပိတ္ပင္ တားဆီး ဟန္႔တားတတ္တဲ့ အသိုက္အ၀န္း၊ ပိတ္ပင္ တားဆီး ဟန္႔တားခြင့္ရွိတဲ့ ေခတ္ကာလဆိုတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားဖို႔ ေျပာတဲ့ဟာေလ . . .။ အဲ့ဒီလို ပတ္၀န္းက်င္၊ အဲ့ဒီလို အသိုက္အ၀န္း၊ အဲ့ဒီလို ေခတ္နဲ႔ ၾကံဳရတာကိုက ကံေၾကာင့္ပဲ မဟုတ္ဘူးလား။”

“အင္း . . . ကံဆီပဲ ျပန္ေရာက္ေနပါလား။ အဲ့ဒီလို စဥ္းစားရင္လည္း ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဥပမာ . . . လူတစ္ေယာက္၊ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါး ပိတ္ပင္ထားဆီး ေႏွာက္ယွက္ခံရတယ္ ဆိုပါစို႔။ သူတစ္ေယာက္ပဲ ခံရတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ သူ႔ကံေၾကာင့္လို႔ ေျပာတာ ခိုင္မာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ . . . ပိတ္ပင္တားဆီး ေႏွာက္ယွက္ခံရတာက သူတစ္ေယာက္တည္း မဟုတ္ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ ျပင္ပအေၾကာင္းတရားက အားေကာင္းေနၿပီ။ ဆိုပါစို႔ . . . လူတစ္ရာ၊ ဘုန္းႀကီးတစ္ရာမွာ တစ္ရာလံုး ပိတ္ပင္တားဆီး ေႏွာက္ယွက္တာ ခံရမယ့္ အေျခအေနမ်ိဳးဆိုရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ လူတစ္ေထာင္၊ ဘုန္းႀကီးတစ္ေထာင္မွာ တစ္ေထာင္လံုး ပိတ္ပင္တားဆီး ေႏွာက္ယွက္တာ ခံရမယ့္ အေျခအေနမ်ိဳးဆိုရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ ဘယ္သူလာလာ လာခ်င္သူလာ ပိတ္ပင္မယ္ တားဆီးမယ္ ေႏွာက္ယွက္မယ္ဆိုတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္မ်ိဳးဆိုရင္ . . . အဲ့ဒီလို ပတ္၀န္းက်င္၊ အဲ့ဒီလို လူ႔အသိုက္အ၀န္း . . . ျပင္ပအေၾကာင္းတရားက ေသခ်ာခိုင္မာ မေနဘူးလား။ ေစာေစာက ေျပာခဲ့တဲ့ . . . လူတစ္ရာ ဘုန္းႀကီးတစ္ရာ၊ လူတစ္ေထာင္ ဘုန္းႀကီးတစ္ေထာင္မွာ တစ္ရာလံုး၊ တစ္ေထာင္လံုး ပိတ္ပင္တားဆီး ေႏွာက္ယွက္တာ ခံရဖို႔ အတိတ္ကံဆိုး အတိတ္ကံေဟာင္း ကံေႂကြးေတြ ရွိတယ္လို႔ ေျပာႏိုင္မလား။”

“ရာႏႈန္းျပည့္ ဆိုတာေတာ့ . . . မျဖစ္ႏိုင္ေလာက္ဘူး ထင္ပါတယ္ ဘုရား။ ပတ္၀န္းက်င္ အသိုက္အ၀န္းဆိုတဲ့ ျပင္ပအေၾကာင္းတရားကို ခုမွ ပိုၿပီး သေဘာေပါက္သြားတယ္ . . .။ ေက်းဇူးပါ ဘုရား . . .။”

:)
ရွင္အာစာရ

No comments:

Post a Comment