ရြာက “ရာဟုလာ” ဓမၼသင္တန္းေက်ာင္းမွာ အပတ္စဥ္ အစိုးရ ေက်ာင္းပိတ္ရက္တိုင္း
ဓမၼသင္တန္း ဖြင့္တာဆိုေတာ့ တစ္ပတ္တစ္ခါ ရြာျပန္ေနက်ပါ။ ဒီတစ္ပတ္ေတာ့ ဒီမွာ
ကိစၥေတြ ရွိေနလို႔ ရြာမျပန္ျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ဒီမွာ ဒီေန႔အတြက္ လုပ္စရာေတြ မနက္
ကတည္းက ၿပီးၿပီဆိုေတာ့ ေန႔၀က္ အားေနတာနဲ႔၊ ဟုတ္တိပတ္တိ စာဖတ္ရမွာလည္း
ပ်င္းတာနဲ႔၊ အြန္လိုင္းလည္း မတက္ခ်င္တာနဲ႔ ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္ ကိုင္မိခဲ့တယ္။
“ . . . . .
Fallacyဆိုေသာ အဂၤလိပ္ ေ၀ါဟာရကို ျမန္မာလို ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ျပန္ဆိုရလွ်င္ “တလြဲဆင္ေျခ” သို႔မဟုတ္ “ယုတၱိမတန္ေသာ ဆင္ေျခ”ဟု ဆိုရမည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ အႏုတ္လကၡဏာ သေဘာေဆာင္သည့္ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို သက္ေသျပရန္၊ သို႔မဟုတ္ မွားယြင္းေသာ လုပ္ရပ္တစ္ခု မွန္ကန္သေယာင္ သက္ေသျပရာတြင္ သံုးေလ့ရွိသည္။
လူဟူေသာ သတၱ၀ါတို႔တြင္ “ငါ”ဟူေသာ အတၱကို အေရာင္တင္ေလ့ရွိသည့္ သဘာ၀ ရွိသည္။ ထိုအတၱတြင္ ပါ၀င္ေနေသာ မသိမႈ “ေမာဟ”၊ အလိုႀကီးျခင္း “ေလာဘ”ႏွင့္ အထိန္းအကြပ္ မဲ့သြားေသာ စိတ္အလိုမက်မႈ “ေဒါသ” အတိုင္းအတာေပၚ မူတည္ကာ ပတ္၀န္းက်င္ကို တံု႔ျပန္ျပဳမူပံုခ်င္း တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ကြဲျပားသြားၾကသည္။ လူတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ ပတ္၀န္းက်င္အေပၚ တံု႔ျပန္မႈကို ဦးေႏွာက္အတြင္းရွိ စဥ္းစား ဆင္ျခင္ဥာဏ္အေပၚ အားကူေပးသည့္ အသိပညာ ေရခ်ိန္က အရွိန္ထိန္းညႇိေပးသည္။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေန႔စဥ္ဘ၀မ်ားတြင္ လူ႔သဘာ၀အရ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး၊ တစ္ဖြဲ႔ႏွင့္ တစ္ဖြဲ႔အၾကား မိမိတို႔ အက်ိဳးစီးပြား အသီးသီးဘက္မွ ရပ္ခံကာ ၿပိဳင္ဆိုင္ေလ့ရွိသည္။ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈ သေဘာအရ အႏိုင္ လိုခ်င္ၾကသည္ျဖစ္ရာ အႏိုင္ရရန္ နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ အားထုတ္တတ္ၾကသည္။ ထိုသို႔ အားထုတ္သည့္အခါ တစ္ဦးခ်င္းစီ၏ အသိပညာ ေရခ်ိန္ႏွင့္ ဆင္ျခင္တံုတရားတို႔အေပၚ မူတည္ကာ အႏိုင္ရရန္ နည္းလမ္းရွာေဖြပံုခ်င္း ကြဲျပားသြားတတ္သည္။
ထိုအခါ မိမိတို႔ ရပ္တည္ထားေသာ ေနရာ၊ ေလ့လာဆည္းပူခဲ့သည့္ ပညာ၊ ျဖတ္သန္းလာခဲ့သည့္ ပတ္၀န္းက်င္၊ လက္ေတြ႔ လုပ္ေဆာင္ရသည့္ အေတြ႔အၾကံဳ၊ တတ္ေျမာက္ ကၽြမ္းက်င္ထားသည့္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းအလိုက္ မိမိတို႔ဘက္က အႏိုင္ရသင့္ေၾကာင္း၊ မွန္ေၾကာင္း ရသည့္နည္းျဖင့္ သက္ေသျပတတ္ၾကသည္။ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈသည္ တစ္ခါတစ္ရံ ယင္းကို အေျခခံသည့္ အက်ိဳးအျမတ္ ပမာဏအလိုက္ ျပင္းထန္တတ္သည္။ ျပင္းထန္သည့္ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈ သေဘာအရ အႏိုင္ရလိုစိတ္ အားႀကီးတတ္သည္။ ဘ၀ ရပ္တည္ရွင္သန္ေရး၊ ႀကီးမားလွသည့္ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြား မက္လံုးအားႀကီးလွ်င္ ႀကီးသလို မိမိတို႔ ရပ္တည္သည့္ ႐ႈေထာင့္မွ မွန္ကန္ေၾကာင္း နည္းမ်ိဳးစံု သံုးရင္း တလြဲ ဆင္ေျခမ်ား ပါ၀င္လာတတ္သည္။
ေခတ္ေနာက္က်ေသာ စနစ္ေဟာင္း တစ္ခုမွ ေခတ္မီေသာ စနစ္တစ္ခုသို႔ အသြင္ကူးေျပာင္းစ ကာလမ်ိဳးတြင္ စနစ္ေဟာင္းေၾကာင့္ ၾသဇာ၊ အာဏာ၊ ဥစၥာ ျဖစ္ထြန္းခဲ့သူတို႔က စနစ္သစ္ကို ႀကီးစြာ ခုခံေလ့ ရွိသည္။ ထိုသို႔ ခုခံရာတြင္ ၎တို႔ အယူအဆႏွင့္ လုပ္ငန္းမ်ား မွန္ကန္ေၾကာင္း သက္ေသျပရန္ တလြဲဆင္ေျခကို သံုးေလ့ရွိသည္။ ယင္းကို ထင္ရွားေသာ ဥပမာ ေပးရလွ်င္ ဓားျပမတိုက္မီ ငါးပါးသီလ ခံယူေဆာက္တည္ေလ့ရွိေၾကာင္း တရား႐ံုးတြင္ ဆင္ေျခေပးသည္ႏွင့္ အလားသဏၭာန္ တူသည္။
နယ္ပယ္ အသီးသီးႏွင့္ က႑အေထြေထြတြင္ အရည္အေသြး အရည္အခ်င္းႏွင့္ အသိပညာေရခ်ိန္ တည္ေဆာက္ ျမႇင့္တင္ရန္ လိုအပ္ေနေသာ ယေန႔ ကာလမ်ိဳးတြင္ ထိုကဲ့သို႔ တလြဲဆင္ေျခမ်ားျဖင့္ . . . . . .။
. . . . .”
(P 4, Editorial, The VOICE weekly, Monday, July 15 – 21, 2013)
အဲ့ဒီက အယ္ဒီတာရဲ့ အာေဘာ္ကို ရြာနဲ႔ မႏၲေလး ကူးေနရင္း ျမင္မိတာေလးေတြနဲ႔ တိုက္ယွဥ္ၾကည့္ၿပီး . . . . .။ ဒါလည္း အပ်င္းမေျပေသးတာနဲ႔ အြန္လိိုင္းပဲ တက္လိုက္ေတာ့တယ္။
“စနစ္ေဟာင္းေၾကာင့္ ၾသဇာ၊ အာဏာ၊ ဥစၥာ ျဖစ္ထြန္းခဲ့သူတို႔က စနစ္သစ္ကို ႀကီးစြာ ခုခံေလ့” ရွိၾကသတဲ့။ အႏိုင္ရလိုမႈနဲ႔ တလြဲဆင္ေျခ သံုးတတ္ၾကသတဲ့။ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး . . . . . နယ္ပယ္တိုင္းမွာ ျဖစ္ေလ့ရွိတဲ့ အတိုးနဲ႔ အတိုက္တို႔ ၾကားထဲက အပြင့္ဓာတ္ဆိုး ပါလား။ သာသနာေရးမွာလည္း ဒီသေဘာ ဘယ္ကင္းပါ့မလဲ။
တိုက္ယွဥ္ၾကည့္ရင္း ပ်င္းေတာင္ ပ်င္းလာျပန္ၿပီ။
ေတာ္ေသးၿပီ။
ေမတၱာျဖင့္
ေဒါက္တာ အရွင္အာစာရ
-----
Comment:
သက္ဆိုင္သူမ်ား အားလံုးသို႔ ရည္ညႊန္းပါသည္။
“ . . . . .
Fallacyဆိုေသာ အဂၤလိပ္ ေ၀ါဟာရကို ျမန္မာလို ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ျပန္ဆိုရလွ်င္ “တလြဲဆင္ေျခ” သို႔မဟုတ္ “ယုတၱိမတန္ေသာ ဆင္ေျခ”ဟု ဆိုရမည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ အႏုတ္လကၡဏာ သေဘာေဆာင္သည့္ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို သက္ေသျပရန္၊ သို႔မဟုတ္ မွားယြင္းေသာ လုပ္ရပ္တစ္ခု မွန္ကန္သေယာင္ သက္ေသျပရာတြင္ သံုးေလ့ရွိသည္။
လူဟူေသာ သတၱ၀ါတို႔တြင္ “ငါ”ဟူေသာ အတၱကို အေရာင္တင္ေလ့ရွိသည့္ သဘာ၀ ရွိသည္။ ထိုအတၱတြင္ ပါ၀င္ေနေသာ မသိမႈ “ေမာဟ”၊ အလိုႀကီးျခင္း “ေလာဘ”ႏွင့္ အထိန္းအကြပ္ မဲ့သြားေသာ စိတ္အလိုမက်မႈ “ေဒါသ” အတိုင္းအတာေပၚ မူတည္ကာ ပတ္၀န္းက်င္ကို တံု႔ျပန္ျပဳမူပံုခ်င္း တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ကြဲျပားသြားၾကသည္။ လူတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ ပတ္၀န္းက်င္အေပၚ တံု႔ျပန္မႈကို ဦးေႏွာက္အတြင္းရွိ စဥ္းစား ဆင္ျခင္ဥာဏ္အေပၚ အားကူေပးသည့္ အသိပညာ ေရခ်ိန္က အရွိန္ထိန္းညႇိေပးသည္။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေန႔စဥ္ဘ၀မ်ားတြင္ လူ႔သဘာ၀အရ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး၊ တစ္ဖြဲ႔ႏွင့္ တစ္ဖြဲ႔အၾကား မိမိတို႔ အက်ိဳးစီးပြား အသီးသီးဘက္မွ ရပ္ခံကာ ၿပိဳင္ဆိုင္ေလ့ရွိသည္။ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈ သေဘာအရ အႏိုင္ လိုခ်င္ၾကသည္ျဖစ္ရာ အႏိုင္ရရန္ နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ အားထုတ္တတ္ၾကသည္။ ထိုသို႔ အားထုတ္သည့္အခါ တစ္ဦးခ်င္းစီ၏ အသိပညာ ေရခ်ိန္ႏွင့္ ဆင္ျခင္တံုတရားတို႔အေပၚ မူတည္ကာ အႏိုင္ရရန္ နည္းလမ္းရွာေဖြပံုခ်င္း ကြဲျပားသြားတတ္သည္။
ထိုအခါ မိမိတို႔ ရပ္တည္ထားေသာ ေနရာ၊ ေလ့လာဆည္းပူခဲ့သည့္ ပညာ၊ ျဖတ္သန္းလာခဲ့သည့္ ပတ္၀န္းက်င္၊ လက္ေတြ႔ လုပ္ေဆာင္ရသည့္ အေတြ႔အၾကံဳ၊ တတ္ေျမာက္ ကၽြမ္းက်င္ထားသည့္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းအလိုက္ မိမိတို႔ဘက္က အႏိုင္ရသင့္ေၾကာင္း၊ မွန္ေၾကာင္း ရသည့္နည္းျဖင့္ သက္ေသျပတတ္ၾကသည္။ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈသည္ တစ္ခါတစ္ရံ ယင္းကို အေျခခံသည့္ အက်ိဳးအျမတ္ ပမာဏအလိုက္ ျပင္းထန္တတ္သည္။ ျပင္းထန္သည့္ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈ သေဘာအရ အႏိုင္ရလိုစိတ္ အားႀကီးတတ္သည္။ ဘ၀ ရပ္တည္ရွင္သန္ေရး၊ ႀကီးမားလွသည့္ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြား မက္လံုးအားႀကီးလွ်င္ ႀကီးသလို မိမိတို႔ ရပ္တည္သည့္ ႐ႈေထာင့္မွ မွန္ကန္ေၾကာင္း နည္းမ်ိဳးစံု သံုးရင္း တလြဲ ဆင္ေျခမ်ား ပါ၀င္လာတတ္သည္။
ေခတ္ေနာက္က်ေသာ စနစ္ေဟာင္း တစ္ခုမွ ေခတ္မီေသာ စနစ္တစ္ခုသို႔ အသြင္ကူးေျပာင္းစ ကာလမ်ိဳးတြင္ စနစ္ေဟာင္းေၾကာင့္ ၾသဇာ၊ အာဏာ၊ ဥစၥာ ျဖစ္ထြန္းခဲ့သူတို႔က စနစ္သစ္ကို ႀကီးစြာ ခုခံေလ့ ရွိသည္။ ထိုသို႔ ခုခံရာတြင္ ၎တို႔ အယူအဆႏွင့္ လုပ္ငန္းမ်ား မွန္ကန္ေၾကာင္း သက္ေသျပရန္ တလြဲဆင္ေျခကို သံုးေလ့ရွိသည္။ ယင္းကို ထင္ရွားေသာ ဥပမာ ေပးရလွ်င္ ဓားျပမတိုက္မီ ငါးပါးသီလ ခံယူေဆာက္တည္ေလ့ရွိေၾကာင္း တရား႐ံုးတြင္ ဆင္ေျခေပးသည္ႏွင့္ အလားသဏၭာန္ တူသည္။
နယ္ပယ္ အသီးသီးႏွင့္ က႑အေထြေထြတြင္ အရည္အေသြး အရည္အခ်င္းႏွင့္ အသိပညာေရခ်ိန္ တည္ေဆာက္ ျမႇင့္တင္ရန္ လိုအပ္ေနေသာ ယေန႔ ကာလမ်ိဳးတြင္ ထိုကဲ့သို႔ တလြဲဆင္ေျခမ်ားျဖင့္ . . . . . .။
. . . . .”
(P 4, Editorial, The VOICE weekly, Monday, July 15 – 21, 2013)
အဲ့ဒီက အယ္ဒီတာရဲ့ အာေဘာ္ကို ရြာနဲ႔ မႏၲေလး ကူးေနရင္း ျမင္မိတာေလးေတြနဲ႔ တိုက္ယွဥ္ၾကည့္ၿပီး . . . . .။ ဒါလည္း အပ်င္းမေျပေသးတာနဲ႔ အြန္လိိုင္းပဲ တက္လိုက္ေတာ့တယ္။
“စနစ္ေဟာင္းေၾကာင့္ ၾသဇာ၊ အာဏာ၊ ဥစၥာ ျဖစ္ထြန္းခဲ့သူတို႔က စနစ္သစ္ကို ႀကီးစြာ ခုခံေလ့” ရွိၾကသတဲ့။ အႏိုင္ရလိုမႈနဲ႔ တလြဲဆင္ေျခ သံုးတတ္ၾကသတဲ့။ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး . . . . . နယ္ပယ္တိုင္းမွာ ျဖစ္ေလ့ရွိတဲ့ အတိုးနဲ႔ အတိုက္တို႔ ၾကားထဲက အပြင့္ဓာတ္ဆိုး ပါလား။ သာသနာေရးမွာလည္း ဒီသေဘာ ဘယ္ကင္းပါ့မလဲ။
တိုက္ယွဥ္ၾကည့္ရင္း ပ်င္းေတာင္ ပ်င္းလာျပန္ၿပီ။
ေတာ္ေသးၿပီ။
ေမတၱာျဖင့္
ေဒါက္တာ အရွင္အာစာရ
-----
Comment:
သက္ဆိုင္သူမ်ား အားလံုးသို႔ ရည္ညႊန္းပါသည္။
No comments:
Post a Comment