Sunday, November 10, 2013

သာမညဖလသုတ္



ဤပြဲေတာ္၏ အစီအစဥ္ အားလံုးနီးပါးမွာ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာတို႔အတြက္ မထူးျခားလွပါ။ သာမညဖလသုတေတာ္္မွာကား အခ်ိဳ႕ေသာ သူမ်ားႏွင့္ အလွမ္းေ၀းေကာင္း ေ၀းေနႏိုင္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ဤသုတ္ေတာ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အနည္းငယ္ တင္ျပလိုပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ဤသာမညဖလသုတ္ေတာ္ကို တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔၌ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ဤပြဲေတာ္၌ ဤသုတ္ကို ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဖခင္ဗိမၺသာမင္းကို သတ္၍ ထီးနန္းအာဏာ ရရယူခဲ့ေသာ အဇာတသတ္မင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဤသုတ္ကို ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ဤသုတ္ေတာ္၌ ရဟန္းျပဳရျခင္း၏ အက်ိဳးေက်းဇူး (သာမညဖလ)မ်ား ပါ၀င္ပါသည္။ ဒိ႒ိဆရာႀကီး ေျခာက္ေယာက္၏ မိစၧာဒိ႒ိ (၆၂)မ်ိဳးလည္း ပါ၀င္ပါသည္။

အနႏၲရိယကံ က်ဴးလြန္မိေသာ အဇာတသတ္မင္းသည္ သူ႔အကုသိုလ္အတြက္ စိတ္ပူ၍ ညည ေကာင္းေကာင္းအိပ္ေပ်ာ္ဟန္မတူေပ။ သူသည္ သာယာေအးခ်မ္းေသာ တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ည တစ္ည၌ ဘာသာေရး သူေတာ္စင္ တစ္ဦးဦးထံ ခ်ဥ္းကပ္ရန္ စိတ္ကူးမိပါသည္။ သူ႔အျပစ္ကို ဘာသာေရး နည္းလမ္းျဖင့္ ေခ်ဖ်က္၍ ထြက္ေပါက္ရွာလိုဟန္ တူပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ သူ၏ အမတ္ႀကီးမ်ားက သူ႔ကို ဒိ႒ိဆရာႀကီး ေျခာက္ေယာက္ထံသို႔ သြားေရာက္ရန္ အၾကံျပဳ တင္ျပၾကသည္။ သို႔ေသာ္ အဇာတသတ္မင္းက မႏွစ္သက္ သေဘာမက်ပါ။ စကားတံု႔ မျပန္ဘဲ ဆိတ္ဆိတ္ေနလိုက္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သမားေတာ္ ဆရာဇီ၀ကသည္ ဘုရားရွင္ထံ ခ်ဥ္းကပ္ရန္ အၾကံျပဳ တင္ျပ၏။ ထိုအခါ အဇာတသတ္မင္းက သေဘာတူၿပီး ဘုရားရွင္ထံသို႔ သြားၾက၏။

ဤသုတ္ေတာ္လာ ရဟန္းျပဳရျခင္း၏ ထင္သာျမင္သာေသာ အက်ိဳးေက်းဇူးမွာ မင္းႏွင့္ ျပည္သူတို႔၏ ကိုးကြယ္ပူေဇာ္မႈကို ခံယူရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ပို၍ မြန္ျမတ္ေသာ အက်ိဳးမ်ားကိုလည္း ေအာက္ပါအတိုင္း အက်ဥ္း မွတ္သားႏိုင္ပါသည္။ မသတ္ျခင္း၊ မခိုးျခင္း၊ အမွားမဆိုျခင္း၊ စကားမၾကမ္းျခင္း၊ ႏွစ္သက္ဖြယ္ ေျပာဆိုျခင္း အစရွိေသာ သီလအက်င့္ကို က်င့္သံုးရျခင္း (စူဠသီလ)။ အလွဴခံ၍ ရရွိေသာ ပစၥည္းမ်ားကို မသိုမွီး မသိမ္းဆည္းျခင္း၊ အကအခုန္ အေပ်ာ္အပါး ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၊ ေလာင္းကစားမႈ အားကစားမႈတို႔မွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၊ ဇိမ္မခံျခင္း၊ အလွမဆင္ျခင္း၊ ေပါက္တတ္ကရ မေျပာျခင္း အစရွိေသာ သီလအက်င့္ကို က်င့္သံုးရျခင္း (မဇၥၽိမသီလ)။ ေဗဒင္ေဟာျခင္း၊ အဂၤ၀ိဇၨာေဟာျခင္း၊ နိမိတ္ဖတ္ျခင္း၊ လကၡဏာဖတ္ျခင္း၊ ေဆးကုျခင္းဟူေသာ အစရွိေသာ ရဟန္းအက်င့္ႏွင့္ မဆိုင္ေသာ အမႈတို႔ကို ျပဳ၍ အသက္မေမြးျခင္းအားျဖင့္ သီလအက်င့္ကို က်င့္သံုးရျခင္း (မဟာသီလ)။ ဣေျႏၵကို ေစာင့္ထိန္းရျခင္း (ဣႁႏၵိယ သံ၀ရသီလ)။ သတိ သမၸဇဥ္ႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း (သတိသမၸဇည)။ ေရာင့္ရဲလြယ္ျခင္း (သေႏၲာသ)။ နီ၀ရဏ ငါးပါးကို ပယ္ျခင္း (နီ၀ရဏပၸဟာန)။ စ်ာန္ အဘိညာဏ္ရျခင္း။ မဂ္ဖိုလ္ရျခင္း။

အဇာတသတ္မင္းသည္ ဤသုတ္ေတာ္ကို နာယူရေသာေၾကာင့္ သရဏဂံု တည္သြားပါသည္။ မဂ္ေပါက္ဖိုလ္၀င္ အကၽြတ္တရား မရခဲ့ပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဖခင္ကို သတ္၍ အႏၲရိယကံကို က်ဴးလြန္မိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ အနႏၲရိယကံ က်ဴးလြန္မိသူကို မည္သို႔ေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈကမွ ကၽြတ္လြတ္ေအာင္ မကယ္တင္ႏိုင္ပါ။ က်ဴးလြန္မိသူသည္ ေသသည္၏ အျခားမဲ့၌ မုခ် အပါယ္လားရပါသည္။ ဤသို႔ ဆိုးက်ိဳးျပင္းထန္ေသာ အနႏၲရိယကံ ငါးမ်ိဳးရွိပါသည္။ ၎တို႔မွာ မိခင္ကို သတ္ျခင္း (မာတုဃာတကကံ)၊ ဖခင္ကို သတ္ျခင္း (ပိတုဃာတကကံ)၊ ရဟႏၲာကို သတ္ျခင္း (အရဟႏၲဃာတကကံ)၊ ဘုရားရွင္ကို ေသြးစိမ္းတည္ေအာင္ (ေသြးထြက္သံယိုျဖစ္ေအာင္) ျပဳျခင္း (ေလာဟိတုပၸါဒကကံ)၊ သံဃာသင္းခြဲျခင္း (သံဃေဘဒကကံ)တို႔ ျဖစ္ပါသည္။ ဤကံဆိုး ငါးမ်ိဳးအနက္ ေရွ႕ေလးမ်ိဳးကို ရဟန္းရွင္လူ မည္သူမဆို က်ဴးလြန္ႏိုင္ပါသည္။ သံဃာသင္းခြဲျခင္း (သံဃေဘဒကကံ) ဟူသည္မွာ ရဟန္းေတာ္မ်ား သိမ္အတြင္း သံဃာ့ကံ ေဆာင္ရာ၌ အသင္းခြဲျခင္း၊ အုပ္စုခြဲျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထိုကံကို ရဟန္းသံဃာတို႔သာ က်ဴးလြန္ႏိုင္ပါသည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားအၾကား သံဃာသင္းကြဲရာ၌လည္း ေလးနက္ေသာ သံဃာ့ကံ ေဆာင္ရြက္စဥ္ ကြဲျပားျခင္းကိုသာ သံဃာ့ေဘဒကဟု ေခၚပါသည္။ ရဟန္းေတာ္အခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံေရး မေျပျပစ္ျခင္း၊ သေဘာတူရာတူရာ စုမိ၍ အစုအစု ကြဲျခင္းမ်ိဳးသည္ အနႏၲရိယကံဟု ေခၚဆိုထိုက္ေသာ သံဃေဘဒကမ်ိဳး မဟုတ္ပါ။ ေလာကသဘာ၀ သာမန္ ကြဲျပားျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။

အဇာတသတ္မင္း ဘုရားရွင္ထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္စဥ္က ဘုရားရွင္သည္ ဆရာဇီ၀က လွဴဒါန္းအပ္ေသာ သရက္ေတာေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူပါသည္။ အဇာတသတ္မင္းသည္ အျခံအရံႏွင့္တကြ ဘုရားရွင္ထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ပါသည္။ ထိုသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ရာ၌ အျခံအရံ အမ်ိဳးသမီး ငါးရာႏွင့္ ဆင္မငါးရာ ပါ၀င္ပါသည္။ ဆင္မတို႔ကို အမ်ိဳးသမီးမ်ား စီးရပါသည္။ အမ်ိဳးသားမ်ား ျခံရံလွ်င္ အမ်ိဳးသားတို႔က သူ႔ကို လုပ္ၾကံမည္ စိုးေသာေၾကာင့္ အားႏြဲ႔သူ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကိုသာ ျခံရံေစျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ သူကိုတိုင္လည္း ဆင္စီးလ်က္ လိုက္ပါပါသည္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္၌ မီး႐ွဴးတိုင္ ကိုယ္စီႏွင့္ လင္းထိန္ေနပါသည္။ ဤသို႔ လင္းထိန္ေနသည့္ကို အတုယူ၍ ယေန႔ေခတ္ တန္ေဆာင္တိုင္ ပြဲမ်ား၌ မီးထြန္းၾကျခင္း ျဖစ္ေလသလားဟု စဥ္းစားရန္ ရွိပါသည္။

ဤသို႔လွ်င္ တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ေန႔၌ က်ေရာက္ေသာ ရာဟုလာ တန္ေဆာင္တိုင္ပြဲေတာ္ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔၌ ေဟာၾကားအပ္ေသာ သာမညဖလသုတ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ သိမွတ္ဖြယ္ရာတို႔ကို တင္ျပလိုက္ရပါသည္။

ေဒါက္တာ ဘဒၵႏၲ အာစာရ

No comments:

Post a Comment